Artenschutz in Franken publishes Press Release of Sharkproject

//Artenschutz in Franken publishes Press Release of Sharkproject

Artenschutz in Franken publishes Press Release of Sharkproject

Following the announcement of the MSC Board’s decision to review shark finning during the upcoming Standard Review Sharkproject released a press statement with reference to the recently published open letter from a big group of stakeholders, stating its disappointment with the Board’s decision: “Even if introduced as part of the Standard Review this will not be mandatory before 2025 and effective on the water for all MSC certified fisheries only by 2030.”

German text at:
https://www.artenschutz-steigerwald.de/de/Home/1018362/2020-02/ and https://www.sharkproject.org/presse/

Pressemitteilung – SHARKPROJECT International

10/11.02.2020

Umweltschutzorganisationen, Händler und Wissenschaftler fordern das Marine Stewardship Council (MSC) in Anbetracht der weltweiten Bedrohung der Haipopulationen dazu auf dringend Maßnahmen zu ergreifen, um das „Finning“ von Haien in MSC-zertifizierten Fischereien zu beenden und zukünftig proaktiv zu verhindern. Die Unterzeichner des Briefes an den MSC verlangen eine „Fins Naturally Attached“ Verordnung als Voraussetzung für die Zertifizierung einzuführen. Zudem müsse die Einhaltung einer solchen Verordnung sichergestellt werden.

2020-02-19T17:10:32+00:00February 11th, 2020|Categories: Allgemein|